Marknadsinformation

Coronavirus: uppdateringar om vår verksamhet i Kina

Det nya coronaviruset nCoV har spridits snabbt i Kina och i många städer och provinser finns bekräftade fall. För att hålla epidemin under kontroll har landets centralregering meddelat att den kinesiska nyårshelgen förlängs till den 2 februari. Lokala myndigheter har dock bett företagen i sina regioner låta medarbetarna återvända till kontoret först vid ett senare datum – i de flesta fall den 10 februari.


DACHSERs kontor

Merparten av DACHSERs filialer öppnar officiellt igen den 10 februari. Från den 3 februari kommer en begränsad personalstyrka – beroende på vilken stad det handlar om och om lokala myndigheter ger sitt tillstånd – att börja arbeta för att hantera kritiska transporter och minimera olika effekter som kvarhållande, förseningsavgifter, TLX-meddelanden, etc. Vi beklagar att vi inte kan bedriva vår verksamhet som vanligt, men försöker göra vårt bästa för att erbjuda grundläggande service.

Vi kan inte säga exakt när våra kontor igen kan öppna, eftersom det beror på situationen, men vi förväntar oss öppna på följande datum:

  • Peking: 3 februari
  • Chengdu: 3 februari
  • Dalian: 10 februari
  • Dongguan: 10 februari
  • Guangzhou: 10 februari
  • Nanjing: 10 februari
  • Ningbo: 10 februari
  • Qingdao: 10 februari
  • Shanghai: 10 februari
  • Shenzhen: 10 februari
  • Suzhou: 10 februari
  • Tianjin: 3 februari
  • Wuhan: 14 februari
  • Xiamen: 10 februari
  • Zhongshan: 10 februari


Verksamheten i Wuhan

DACHSERs personal på Wuhan-filialen kommer att arbeta hemifrån och en del av verksamheten hanteras via vårt Shanghai-team.

Myndigheterna i provinsen Hubei har meddelat att kunderna kommer att behöva ansöka om ett transportcertifikat hos de lokala myndigheterna och lämna in certifikatet till logistikföretaget om de har varor som ska komma in i eller lämna provinsen med lastbil.


Allmän verksamhet i Kina
Vi gör vårt bästa för att verksamheten ska fungera så smidigt som möjligt, men observera att de flesta fabriker i Kina fortfarande är stängda. Transportörer, flygbolag och terminaler erbjuder service på miniminivå.

Därför bör du räkna med förseningar och andra operativa utmaningar.

Vi kommer att fortsätta att uppdatera dig via vår webbplats med den senaste informationen om hur situationen påverkar din leveranskedja. Om du har problem och/eller frågor beträffande dina försändelser är du välkommen att kontakta din lokala kontaktperson från DACHSER.

Kontakt Maria Andersen Communications Coordinator Nordic