DACHSER tillsätter Sales Manager i Jönköping

DACHSER Sweden AB stärker sin organisation i Jönköping genom att tillsätta Martin Ishak som Sales Manager. Beslutet att utnämna en Sales Manager är ett led i DACHSER Swedens tillväxtstrategi.

Martin Ishak, Sales Manager för DACHSERs filial i Jönköping.
Martin Ishak, Sales Manager för DACHSERs filial i Jönköping.

Sedan 2015 har Martin Ishak arbetat som Account Manager för de större kunder på DB Schenker och Bring Frigo. Förutom sin breda kunskap inom försäljning bidrar den nya försäljningschefen med 10 års erfarenheter från olika befattningar inom logistikbranschen. Han har bred kompetens bland annat inom ekonomi, inköp, administration och materialkoordinering inom logistik.

Med sin omfattande professionella erfarenhet kommer han att bidra till att förverkliga vårt strategiska mål att vara den mest eftertraktade styckegodspartnern i Sverige och resten av Norden.

Thomas Wennborg, interim Branch Manager för DACHSER Swedens platskontor i Jönköping och Branch Manager i Stockholm

”Jag är mycket glad att välkomna Martin Ishak som Sales Manager European Logistics för platskontoret i Jönköping,” säger Thomas Wennborg, interim Branch Manager för DACHSER Swedens platskontor i Jönköping och Branch Manager i Stockholm. ”Med sin omfattande professionella erfarenhet kommer han att bidra till att förverkliga vårt strategiska mål att vara den mest eftertraktade styckegodspartnern i Sverige och resten av Norden.”

Fokus på säljorganisationen

Tillsättningen av en försäljningschef stärker företagets säljorganisation i Jönköping och Sverige samtidigt som det är ett av flera steg i den positiva utveckling som DACHSERs svenska bolag har genomgått under de senaste åren.

”Jag är säker på att Martin Ishak framgångsrikt kommer att axla ansvaret som försäljningschef på DACHSER i Jönköping och driva utvecklingen inom vår säljorganisation med sin stora erfarenhet av att driva och utveckla försäljning. Hans djupa kunskaper inom logistik och försäljning kommer att vara en stor tillgång både för företaget och våra kunder framöver,” avslutar Thomas Wennborg.

DACHSER över hela världen
Kontakta oss