Tillbaka
kundcase

Kvalitet hela vägen

Korta ledtider är en av många konkurrensfördelar hos DACHSER, enligt Mats Lindqvist på Storefactory, som sedan flera år förlitar sig på DACHSER för transporter både inrikes och utrikes.

Dagliga förbindelser med DACHSERs egna internationella terminaler gör att stor del av den europeiska marknaden nås inom ett till två dygn.
Dagliga förbindelser med DACHSERs egna internationella terminaler gör att stor del av den europeiska marknaden nås inom ett till två dygn.

Storefactory startade som litet familjeföretag inom inredningsbranschen och med småskaliga mål 2015. Konceptet bygger på stilren och tidlös skandinavisk design framtagen av Madeleine Bobin Lindqvist. Det som från början var tänkt som en liten kollektion utvecklades snart till ett brett sortiment med över 200 produkter. Fokus är fortfarande skandinaviskt och avskalat, funktion och form.

”Vi följer inte kortvariga trender och hakar inte på det senaste. Vi går vår egen väg och med det bygger vi också ett unikt varumärke som förknippas med hög kvalitet. För oss är det oerhört viktigt att vår logistikpartner värnar varumärket och det gör DACHSER. Vi har oerhört få reklamationer tack vare deras noggranna hantering av vårt gods. Det är avgörande i valet av leverantör för oss.” säger Mats Lindqvist. 

Strategisk placering

I Jönköping är en av DACHSERs fem svenska filialer placerad. Staden utgör ett viktigt nav för många logistiktunga verksamheter i Sverige och Skandinavien. Inom en radie på cirka 40 mil nås cirka 80 procent av Sveriges befolkning, vilket naturligtvis gör Jönköping och regionen attraktiv för etableringar där effektiv logistik är avgörande – med andra ord det mesta inom industri och handel.

Från filialen i Jönköping utgår det daglig inrikestrafik med förbindelser till Göteborg, Malmö, Norrköping, Oskarshamn, Stockholm och Örebro. Samt dagliga förbindelser med egna internationella terminaler vilket gör att stor del av den europeiska marknaden nås inom ett till två dygn.

"För oss är det oerhört viktigt att vår logistikpartner värnar varumärket och det gör DACHSER. Vi har oerhört få reklamationer tack vare deras noggranna hantering av vårt gods. Det är avgörande i valet av leverantör för oss."

Tack vare DACHSERs välstrukturerade logistiktjänster har Storefactory möjlighet att förse sina kunder, som till stor del finns utanför Sverige, med varor inom ett par dygn. Det möjliggör god ekonomi hos kunderna, som slipper ha stora lager och istället kan förlita sig på att produkterna kommer fram snabbt och i samma skick som när Storefactory packade dem.

Att DACHSER står för kvalitet hela vägen kan Mats Lindqvist skriva under på.

Storefactorys konceptet bygger på stilren och tidlös skandinavisk design.
Storefactorys konceptet bygger på stilren och tidlös skandinavisk design.

Bästa pris för rätt tjänst

DACHSER strävar efter att hålla en hög servicenivå och samtidigt vara konkurrenskraftiga rent prismässigt. Lägsta pris är inte samma sak som bästa pris. Bästa pris för rätt tjänst är avgörande för kunder som Storefactory, där varumärkets goda rykte är avgörande.

”Hos DACHSER upplever vi en mycket större lyhördhet inför vad vi som kund verkligen behöver. Vi har en egen kontakt som sköter all vår logistik inom DACHSER och det bidrar till en enkelhet som vi uppskattar. Därför kan vi också säga att DACHSER ger oss bästa pris för rätt tjänst.” förklarar Mats Lindqvist.

DACHSER över hela världen
Kontakta oss
Kontakt Elin Bergström Communications Consultant Nordic