Logistik för en problemfri vardag

Intrx hjälper företag att förverkliga miljöer som skapar möjligheter. Som en lösningsorienterad inredningspartner är de med på alla steg längs vägen – från första skiss och koncept till form och försäljning. Leveransen är det sista avtrycket, då gäller det att den sitter.

DACHSER har ett globalt nätverk med en logistikkedja som går från leverantör till försäljningsställe via en enda källa.
DACHSER har ett globalt nätverk med en logistikkedja som går från leverantör till försäljningsställe via en enda källa.

”Hos DACHSER har vi alltid en personlig kontaktväg, vi blir aldrig ett ärendenummer. Det är avgörande för oss och i slutändan våra kunder”, säger Joakim Bringestad, lager och produktionschef, Intrx.

Det familjeägda företaget som växt från den lilla källaren i Kumla till ett 60-tal anställda är verksamma på flera platser i Europa. Intrx är en helhetspartner inom inredning med fokus på kreativitet, hantverk och konceptutveckling av miljöer för bland annat butiker, restauranger och offentliga miljöer. Efter att testat flera olika logistikleverantörer för bland annat exportmarknaderna Danmark och Finland, hittade företaget DACHSER. ”När DACHSER dök upp, agerade framåtlutade och lovade att göra ett bra jobb så valde vi än en gång att byta och vi har inte ångrat oss”, säger Johan Forsberg, strategisk inköpare, Intrx.

Lösningar för varje situation

”En stor del av våra kunder är butiker som inte har ett centrallager och därav begränsad plats. Det betyder att punktligheten av leveransen är av största vikt. Den kan inte komma för tidigt för då får godset inte plats, men självklart får den inte heller komma för sent”, säger Robert Dahm, chef projekt- & säljstöd samt Key Account Manager, Intrx.

DACHSERs transportprodukter för styckegods – targospeed, targoflex och targofix.

Med DACHSERs transportprodukter för styckegods – targospeed, targoflex och targofix – finns det en lösning för varje situation, oavsett om kunden prioriterar snabba, specifika eller flexibla leveranser.

Intrx en helhetspartner inom inredning med säte i Kumla där de är med på alla steg - från första skiss och koncept till form och försäljning.
Intrx en helhetspartner inom inredning med säte i Kumla där de är med på alla steg - från första skiss och koncept till form och försäljning.

Kontakt med lokala kundserviceteam

I DACHSERs globala nätverk med en logistikkedja som går från leverantör till försäljningsställe via en enda källa, arbetar logistikföretaget utifrån en strategi med fokus på lokal närvaro och förankring, där kundkontakten inte är centralt styrd utan sker på plats, nära kunderna. Sedan 2022 har DACHSER ett säljkontor i Örebro där Stefan Sahlin är Business Development Manager. Närmsta filial ligger i Jönköping där Intrx har enkla kontaktvägar till kundserviceteamet. ”Det är en trygghet att alltid ha en person att ringa och inte bli stående länge i telefonkö. Har vi till exempel lagt en felaktig bokning är DACHSER alltid flexibla och löser situationen”, säger Niko Skytte, Country Manager, Intrx i Finland.

Kundservice hos DACHSER är mer än att bara svara i telefon eller på mejl. Här har kundserviceteamen det dagliga operationella ansvaret för företagets kunder. Samtidigt som de står ansvariga för att övervaka kvalitetsnivån för den lokala filialen och ha kontakt med den operativa verksamheten. Likt en seismograf med ett finger på pulsen sitter DACHSERs lokala kundserviceteam med överblick över hela transportprocessen.

”När mina medarbetare kan arbeta smidigt och utan avbrott använder vi våra resurser på bästa sätt. DACHSER skapar en problemfri vardag som gör att vi kan fokusera på vår verksamhet och våra kunder”, säger Johan Forsberg och Joakim Bringestad avslutar: ”Att det fungerar så bra med DACHSER gör att vi vet vart vi ska vända oss när nya marknader öppnar upp sig i framtiden.”

DACHSER över hela världen
Kontakta oss
Kontakt Elin Bergström Senior Marketing & Communications Consultant Nordic